Regulament Proiectul Educational Povestile Cangurului din 19.11.2016


– REGULAMENT –

clasele II-IV

A.  Proiectul constă dintr-un test având întrebări cu 5 variante de răspuns, una singură fiind corectă.

B.  Subiectele sunt grupate astfel: clasa a II-a, clasele III-IV. Pentru clasa a II-a, testul este alcătuit din 24 de întrebări. Pentru clasele III-IV, testul este alcătuit din 30 de întrebări.

C.  Întrebările la care nu se indică niciun răspuns sau se indică mai multe răspunsuri (2, 3 sau 5 răspunsuri) nu se punctează. De asemenea, întrebările tipărite greșit nu se punctează. La întrebările la care se indică 4 răspunsuri, se ia în calcul răspunsul rămas nebifat.

D.  Fiecare întrebare rezolvată corect valorează câte 1 punct.

E.   La clasa a II-a se acordă: „Excelent“ pentru 22-24 de puncte, „Foarte bine“ pentru 19-21 de puncte, „Bine“ pentru 16-18 puncte. La clasa a III-a se acordă: „Excelent“ pentru 28-30 de puncte, „Foarte bine“ pentru 24-27 de puncte, „Bine“ pentru 18-23 de puncte. La clasa a IV-a se acordă: „Excelent“ pentru 29-30 de puncte, „Foarte bine“ pentru 26-28 de puncte, „Bine“ pentru 20-25 de puncte.

F.   Înainte de primirea subiectelor, participanţii completează pe foile de răspuns numele, parola, clasa și adresa.

G.  Timpul efectiv de lucru este de 50 de minute.

H.  Supravegherea în clase trebuie să asigure un climat de lucru individual, participarea onestă fiind cel mai important câștig.

I.    Fișele elevilor trebuie puse în plicul special din coletul cu subiecte și trimise către Editura Sigma.

clasele V-XII

A. Poveştile Cangurului propune, pentru fiecare nivel de câte două clase (V-VI, VII-VIII, IX-X, XI-XII), câte un test grilă format din 40 de itemi, fiecare item având 5 variante de răspuns.

B.  Itemii sunt punctaţi astfel: itemii 1-10 valorează câte 3 puncte, itemii 11-30 valorează câte 4 puncte, iar itemii 31-40 valorează câte 5 puncte. Se punctează în ordine descrescătoare maximum 30 de întrebări, din care cel mult 5 întrebări de 5 puncte. Exemplu: Dacă un elev răspunde la 34 de întrebări: l, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 11,..., 29, 30, 31, 34, 35, 36, 37, 38, 40, atunci se vor puncta 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10,..., 29, 30, 31, 34, 35, 36, 37, 38, 40, adică se punctează doar 30 de întrebări în ordine descrescătoare, dar nu mai mult de 5 itemi din ultimii 10.

C.  Fiecare item are un singur răspuns corect. Orice răspuns greşit scade punctajul cu un sfert din valoarea itemului. Itemii la care nu se indică niciun răspuns sau se indică 2, 3 sau 5 răspunsuri nu se punctează. Pentru schimbarea unui răspuns indicat deja pe grilă, se bifează toate celelalte răspunsuri în afara celui ales în final.

D.  Itemii redactaţi sau tipăriţi greşit nu se punctează. Dacă, în mod excepţional, la un item există două sau mai multe răspunsuri corecte, atunci se acordă punctajul itemului pentru oricare dintre răspunsurile corecte şi se scade un sfert din valoarea itemului pentru celelalte răspunsuri.

E.   Dacă se bifează „Sigur“ în dreptul unui item, iar răspunsul este corect, se obţine 1 punct în plus faţă de punctajul itemului. Dacă se bifează „Sigur“ şi răspunsul este greşit, pierderea se măreşte cu încă 2 puncte.

F.   Se acordă 40 de puncte din oficiu. Pentru clasele V-XII punctajul maxim ce poate fi obţinut este de 190 de puncte.

G.  Timpul de lucru efectiv (de rezolvare a testului) este de 50 minute din momentul primirii subiectelor. Înainte de primirea broşurilor cu subiecte, elevii trebuie să completeze pe foile de răspuns numele, clasa, parola şi adresa.

H.  Completarea corectă a foii de răspuns face parte din joc. Calculatorul poate să nu recunoască cruciuliţe, liniuţe, puncte mai mici sau semnele făcute cu alte instrumente de scris în afară de stilou, pix negru sau albastru închis. Foile de răspuns nu trebuie să prezinte pete sau ştersături.

I.    Supravegherea în clase trebuie să asigure un climat de lucru individual, participarea onestă fiind cel mai important câştig!

J.   Corectarea răspunsurilor se face computerizat, asigurând rapid şi imparţial analiza foilor de răspuns, calcularea punctajelor şi stabilirea clasamentelor.

K.  Grila cu răspunsurile corecte va fi afişată pe site-ul www.cangurul.ro la o săptămână de la data desfăşurării testării. Contestaţiile pe grila de răspunsuri se pot face în termen de două săptămâni de la data desfăşurării testului.

L.  Listele cu punctajele participanţilor vor fi afişate pe site-ul www.cangurul.ro şi ulterior trimise în şcoli şi la inspecto­ratele şcolare judeţene. Fiecare elev, folosind parola scrisă pe foaia de răspuns, va găsi pe site testul sau calculul punctajului, precum şi analiza răspunsurilor sale.

M.Se întruneşte o comisie de validare a rezultatelor care analizează clasamentele, matricele de răspuns ale elevilor, oglinda clasei. Comisia studiază cu atenţie lucrările din centrele care prezintă numeroase coincidenţe, pentru a stabili dacă elevii au colaborat la completarea testului. De la fiecare nivel de clasă al unui centru sunt invitaţi la proba de baraj cel mult 2 elevi. Nu sunt invitaţi la proba de baraj elevii din clasa superioară (a VI-a, a VIII-a, a X-a, a XII-a) care au punctaje sensibil mai mici decât elevii din clasa inferioară (a V-a, a VII-a, a IX-a, respectiv a XI-a). Comisia selectează pe baza punctajelor participanţii la proba de baraj.

N.  Premiile oferite câştigătorilor probei de baraj constau în sume de bani, excursii în străinătate şi tabere în ţară sau în alte produse oferite de sponsori.

O.  Orice modificări ale regulamentului vor fi aduse la cunoştinţa participanţilor pe site, în timp util.

 

Citit 1670 ori

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Abonare Newsletter

ambasadacanadei   ambasadaelvetiei2   ambasadafrantei   logowalonie   logofrancophonie   

univbucuresti   univpetrolploiesti   logouaB   logoplanetajunior   logoscoala   logoacademiaistetilor

logocantemir   logofiladelfia   logokarate   logoafternicole   logowurbrand   

 

 

logoroportal  logoportalinvatamant  logoedunews  logoedumanager  logoclujenicom  logobucuresteni

logooradeniro  logotimisoreni